انواع کمپین های تبلیغاتی صفر تا صد اینجاست
تبلیغات امروز بخش مهمی از هر کسب و کار است که توسط آن می تواند محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نماید. از همین رو برای تبلیغات اهداف محتلفی قابل تعریف است و برای هر هدف یک کمپین تبلیغاتی طراحی می گردد اما مهم است هدفی که تعیین می شود با مخاطب هدف ما متناسب باشد سپس با طراحی پیام مناسب که بتواند هدف را به مخاطب منتقل کند از طریق رسانه های منتخب این پیام را منتقل می نماییم.
اکنون در این مقاله به انواع کمپین های تبلیغاتی که شما می توانید طراحی کنید اشاره خواهیم کرد…
انواع کمپین های تبلیغاتی…
کمپین های تبلیغاتی چاپی
کمپین های تبلیغاتی چاپی شامل قرار دادن تبلیغات در روزنامه ها، تراکت، مجلات و سایر موارد چاپی می شود. این نوع تبلیغات برای دستیابی به مخاطبان محلی یا منطقه ای مؤثر بوده و می تواند براساس مخاطب هدف نشریه ها، جمعیتی خاص را هدف قرار دهد و همچنین این تبلیغات چاپی می تواند به صورت متن، تصویر یا ترکیبی از هر دو باشد.
کمپین های تبلیغاتی پخش رسانه های سراسری
کمپین های تبلیغاتی پخش شامل تبلیغات تلویزیونی و رادیویی می باشد. با این کمپین ها می توانید به جامعه بزرگ و متنوعی از مخاطبان پیدا کرده و این مدل از تبلیغات معمولا برای ایجاد آگاهی از برند و ایجاد علاقه به یک محصول یا خدمات استفاده می شوند. موضوع مهمی که برای این نوع از تبلیغات وجود دارد گران بودن آنها است، اما مزیت این روش شنیده شدن صدای برند شما بصورت سراسری می باشد.
کمپین های تبلیغاتی محیطی
کمپین های تبلیغات محیطی که به عنوان تبلیغات در فضای باز نیز شناخته می شوند، شامل تبلیغات در فضاهای عمومی مانند بیلبوردها، ایستگاه های اتوبوس، ایستگاه های مترو و… می باشد. این نوع تبلیغات برای دستیابی به مخاطبان گسترده موثر است و می تواند مکان های خاص یا جمعیتی را هدف قرار دهد. تبلیغات در فضای باز اغلب برای ایجاد آگاهی از برند و ایجاد علاقه به یک محصول یا خدمات استفاده می شود ولی در هر صورت بهتر است اگر محصول شما مخاطب عمومی دارد از این روش استفاده نمایید.
کمپین های تبلیغاتی دیجیتال
همانطور که می دانید ما امروز در دنیای دیجیتال هستیم و می توانیم در سانه هایی مانند وب سایت ها، پلت فرم های رسانه های اجتماعی، گوگل و سایر کانال های دیجیتال تبلیغ نماییم. این نوع تبلیغات بسیار هدفمند است و می توان آن را برای دستیابی به مخاطبان خاص براساس شاخصه هایی مانند سن، جنسیت، علایق و رفتار مصرف کننده سفارشی کرد. تبلیغات دیجیتال می تواند به شکل تبلیغات بنری، محتوای اسپانسری یا تبلیغات ویدیویی و… باشد و مزیت مهم این روش قابل ردیابی و سنجش اثربخشی آن است و این یعنی مصرف بودجه تبلیغاتی بصورت هدفمند می باشد.
کمپین های تبلیغاتی ارسال پکیج تبلیغاتی
اکنون که می دانید تبلیغات چیست باید بدانید کمپین های تبلیغاتی پکیج تبلیغاتی شامل ارسال مطالب تبلیغاتی مانند بروشورها، کارت پستال ها، هدایای تبلیغاتی و… به طور مستقیم به آدرس پستی مصرف کنندگان است. این نوع تبلیغات برای دستیابی به مخاطبان محلی یا منطقه ای موثر بوده و می تواند براساس عواملی مانند سن، درآمد و موقعیت مکانی، جمعیتی خاص را هدف قرار دهد. این نوع از تبلیغات قابلیت شخصی سازی داشته و مزیت ملموس بودن را ارائه داد، که می تواند به ایجاد تأثیر ماندگار بر مخاطب هدف کمک کند.
کمپین های تبلیغاتی چریکی
کمپین های تبلیغاتی چریکی شامل تاکتیک های غیر متعارف و جلب توجه برای تبلیغ یک محصول یا خدمات است. این نوع تبلیغات اغلب کم هزینه است و می تواند در ایجاد سر و صدا و ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی برای مصرف کننده بسیار موثر باشد. تبلیغات چریکی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، مانند هنر خیابانی، فلش موب، یا نصب های تعاملی.
کمپین های بازاریابی رویدادی
کمپین های بازاریابی رویدادی شامل تبلیغ کردن یک محصول یا خدمات از طریق اسپانسر، حضور در نمایشگاه ها یا رویدادهای دیگر است. این نوع تبلیغات برای دستیابی به مخاطب هدف موثر است و می تواند برای ایجاد آگاهی از برند، ایجاد سرنخ و تقویت روابط با مشتریان بالقوه استفاده شود. تبلیغات رویدادی می تواند به صورت غرفه، نمایش یا موارد تبلیغاتی توزیع شده در رویداد باشد.
کمپینهای چند کاناله یا 360
کمپینهای چند کاناله در واقع ترکیبی از روشهای آنلاین و آفلاین هستند تا در هر کجا که مخاطب شما حضور پیدا می کند بتواند شما را ببیند.
انواع کمپین تبلیغاتی آنلاین در فضای مجازی
تبلیغات نمایشی
کمپین موتورهای جستجو SEM
کمپین شبکههای اجتماعی
کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ
کمپین بازاریابی ایمیلی
ریتارگتینگ یا هدفگذاری مجدد
کمپین اس ام اس مارکتینگ
کمپین ویدئو مارکتینگ
کمپین بازاریابی محتوا
کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر
تبلیغات نمایشی
یکی از متداول ترین کمپین های تبلیغاتی دیجیتال، تبلیغات نمایشی است مثل تبلیغات بنری، متنی در وبسایت های مختلف، اپلیکیشن ها، بلاگها، تبلیغات همسان یا کلیکی که این مدل از تبلیغات را می توان در هر رسانه ای که مخاطب هدف ما آنجا است اعمال نمود.
تبلیغات موتور جست و جو گوگل
تبلیغات در موتورهای جستجو به این نحوه است که وقتی یک کاربر کلماتی مرتبط با خدمت یا محصول شما جستجو می نماید، صفحه سایت شما در نتایج جستجو با برچسب Ad یا Sponseredمی آید و این اتفاق زمانی می افتد که شما از تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز استفاده نمایید و در ازای این پرداخت گوگل تبلیغ شما را نسبت بودجه ای که تنظیم می نمایید در بالای صفحه نتایج جستجو نمایش می دهد.
البته تبلیغات در این موتور جستجو تنها به این شیوه ختم نمی شود و می توان از روش های دیگر نیز استفاده نمود که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم نمود…
تبلیغات دیسپلی یا نمایشی: وبسایت های زیادی پارتنر گوگل هستند و شما می توانید تبلیغات خود را در آن وب سایت ها که می تواند مرتبط با موضوع شما باشد نمایش دهید.
تبلیغات ویدیویی: تبلیغ شما می تواند در یوتیوب قبل از نمایش ویدیوهای مختلف نمایش داده شود و این کار را سرویس گوگل برای شما انجام می دهد.
تبلیغات برای نصب اپلیکیشن: گوگل می تواند نصب اپلیکیشن های شما را افزایش دهد و از این کار را از طریق کانالهای مختلف از جمله پلی استور می تواند انجام دهد.
تبلیغات محلی: شما می توانید در گوگل تبلیغاتی را انجام دهید تا کاربرانی که در محله شما هستند و خدمت و محصول شما را جستجو می کنند نشان داده شوید.
و روشهای دیگری مثل Discovery، Smart و….
تبلیغات در شبکههای اجتماعی
معمولا امروزه هر کسی از اینترنت استفاده می کند حداقل عضو یک شبکه اجتماعی نیز می باشد و همین امر نشان دهنده ضرورت این مدل از تبلیغات برای کسب و کار شما است. شبکه های اجتماعی در هر کشوری متفاوت است اما در ایران می توان اینستاگرام، پیان رسان های ایرانی، آپارات، یوتیوب را به ترتیب نام برد کما اینکه شبکه های اجتماعی دیگری مثل ایکس مورد استفاده برخی از افراد می باشد.
پیشنهادی که ما برای شما داریم این است که از شبکه اجتماعی با توجه به اینکه تعداد زیادی از افرادی آنجا هستند بیشتر بر روی هدف اگاهی از برند تمرکز داشته باشید و کمپین های خودتان را مبتنی بر این هدف طراحی نمایید.
اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسرها به افرادی گفته می شود که مخاطبان زیادی داشته و می توانند بر روی جامعه هدف خود اثرگذار باشند و به همین دلیل اثرگذار بودن، زمانی که این افراد محصولات و خدمات شما معرفی می کنند مشروط بر اینکه اینفلوئنسر درستی را نسبت به زمینه کاری خود انتخاب کرده باشید، می توانید شاهد نرخ ورودی خوبی باشید.
کمپین ویدئو مارکتینگ
ذائقه امروز مخاطبان بطور کلی مبتنی بر ویدیو است آنها دوست دارند بیشتر ببینند تا اینکه بخوانند یا گوش دهند از همین رو ویدیو ارزشمندترین نوع محتوا برای مخاطبان هدف شما می تواند باشد پس آنها را جدی بگیرید.
شما با ویدیو می توانید هم آگاهی از برند کنید و هم محصولات و خدمات خودتان را بفروشید اما در هر صورت مهمترین رسالت ویدیو درگیر کردن مخاطبان با برند شما است به این نحو که شما با ویدیو باید بتوانید با داستان سرایی احساسات مخاطبان را درگیر کنید تا آنها با شما بمانند.
کمپین ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ هنوز نمرده است! شما می توانید از این روش برای افزایش تعامل و وفاداری، ارسال خبرنامه، معرفی محصول و خدمت، نظرسنجی و… استفاده نمایید به عنوان مثال شما یک متن ایمیل به همراه عکس و یک دکمه طراحی کرده و صفحه مورد نظر در سایت خود را به این دکمه لینک می نمایید.
ضمنا یادتان باشد حتما در متن ایمیل های خود دعوت به اقدام مناسب قرار دهید.
ریتارگتینگ یا هدفگذاری مجدد
همیشه کاربرانی وارد وب سایت شما می شوند و بعد می روند و حالا هنر شما این است که با کمپین های ریتارگتینگ آنها دوباره به وب سایت خود برگردانید و به عنوان مثال می توانید از پلتفرم یکتانت استفاده نمایید.
کمپین اس ام اس مارکتینگ
برای این کمپین کافیست یک پنل پیامکی داشته باشید و متن شما تاحد امکان باید کوتاه و جذاب باشد اما مهم این است که عنوان شما بسیار ترغیب کننده باشد تا مردم حاضر باشند پیامک شما را باز کنند و بعد از تیتر پیشنهاد خود را بدهید و در نهایت یک راه ارتباطی مثل شماره تماس، لینک سایت یا شبکههای اجتماعی، ادرس و… قرار دهید.
کمپین بازاریابی محتوا
در این شیوه شما یک فعالیت بازاریابی مبتنی بر محتوا را انجام می دهید که ممکن است 30 تا 120 روز زمان ببرد. در جریان این کمپین محتوایی از جنس:
پستهای وبلاگ
ویدئو
کتابهای الکترونیکی PDF
دورههای آموزشی آنلاین رایگان، ارزان و گران قیمت
اینفوگرافیکها
پستهای شبکههای اجتماعی
تولید می گردد و سپس این محتوا ها از طریق رسانه های مختلف به دست مخاطب هدف می رسد.
کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر
در این کمپین مصرف کنندگان شما عشق به محصول ، خدمت و برند شما را با دیگران به اشتراک می گذارند و از حس خود می گویند. قطعا این محتوایی که توسط کاربران تولید می شود و با یک هشتگ خاص که توسط شما معرفی می شود در فضاهای مختلف به اشتراک گذاشته می شود یک محتوای ارزشمند و بازاریابی موثر است.
اکنون که به انواع کمپین های تبلیغاتی مسلط شدید پیشنهاد می کنیم مقاله اهداف کمپین های تبلیغاتی را بطور دقیق مطالعه کنید تا بدانید در هر نوع از کمپین ها چه اهدافی را می توانید تعریف نمایید…
جمع بندی:
این مطالب صرفا یک معرفی کلی از روش ها بود و اکنون می توانید با شرکت در دوره آموزشی تبلیغات و برندینگ در سایت ما بصورت حرفه ای این کمپین ها را طراحی و اجرا نمایید…
درباره نویسنده مقالات
سلام رفیق حجت هستم و قراره در قسمت مقالات سایت راهی ساده با هم درباره تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم همچنین خوشحال میشم اگر نظر و سوال خودت رو در قسمت نظرات با من به اشتراک بزاری و اگر خواستی بیشتر با دوره آموزشی راهی ساده و خدماتش آشنا بشی پیشنهاد می کنم حتما یک به سر صفحه اصلی سایت بزنی...
نوشته های بیشتر از نویسنده مقالات
دیدگاهتان را بنویسید