همه اهداف کمپین تبلیغاتی جدید و مهم
هر کمپین تبلیغاتی باید یک هدف مشخص داشته باشد تا بتوان اندازه گیری کرد آیا بعد از تبلیغ به آن هدف رسیده ایم یا خیر؟ علاوه بر این می توان یک پیام مشخص و تاکتیک های تبلیغاتی را برای رسیدن به این هدف تعیین نمود اما گاهی وقت ها کسب و کارهای مختلف در تصمیم گیری درباره اهداف کمپین تبلیغاتی دچار اشتباه محاسباتی می گردند به این تحو که هدفی را تعیین می کنند که منابع محقق کردن آن را ندارند مثل نداشتن بودجه کافی، نداشتن نیروی انسانی پاسخگوی کافی و از همین رو مهم است که باید هدف شما با منابع شما تناسب داشته باشد.
فروش همیشه نمی تواند تنها هدف کمیین باشد بلکه هدف اصلی انتقال اطلاعاتی است که بتواند بر ذهن مخاطب اثر بگذارد مثل آموزش دادن و آگاهی بخشی، سیاسی و اجتماعی و… اما قبل از تعیین هدف پویش تبلیغاتی شناخت مخاطب و اینکه این مخاطب در کجا حضور دارد بسیار مهم است چون در نهایت قرار است این مخاطب درباره ما قضاوت کند مخصوصا در عصر بازاریابی اکنون که پشتیبانی و وفادارسازی مخاطب برای جذب مشتری جدید بسیار اهمیت پیدا کرده است رسالت ما این است که بدانیم مخاطب ما چطور فکر می کند که بتوانیم وفادارش کنیم.
کمپین های تبلیغاتی چه اهدافی می توانند داشته باشند؟
همانطور که گفته شد بطور کلی اهداف اطلاع رسانی، جذب سرنخ، فروش، یاداوری را می توان برای کمپین های تبلیغاتی در نظر گرفت اما مهم این است که چه مخاطبی در چه کانالی را وجود دارد و بر اساس آن هدف نماییم.
در ادامه به مهمترین اهداف کمیپین های تبلیغاتی اشاره خواهیم کرد…
ایجاد آگاهی از برند یا اطلاع رسانی محصول و خدمت جدید
ترویج و فروش محصولات و خدمات
هدایت ترافیک و ایجاد سرنخ فروش
ارائه پیشنهادات تخفیفی فروش
بازگرداندن مشتریان از دست رفته
آموزش
وفادارسازی
سه رکن مهم اهداف کمپین تبلیغاتی
افزایش تعامل
هر چقدر شما بتوانید بیشتر مخاطبان را درگیر نمایید به احتمال زیاد آنها از شما بیشتر خرید خواهند کرد چون همیشه با شما هستند مثل مسابقات، قرعه کشی و گیمفیکیشن
تشویق کردن
رسالت هر تبلیغ، تشویق مخاطبان برای انجام یک کار مشخص است مثل آموزش دیدن، خرید کالا یا خدمات پس باید بتوانید پیامی را طراحی کرده که بتواند مخاطبان را تشویق به اقدام مد نظر شما نماید.
افزایش سهم بازار
برای اینکه بتوانید سهم بازار بیشتری داشته باشید می توانید به کمک راه اندازی کمپین های تبلیغاتی به این هدف دست پیدا نمایید اما مهم است قبل از تعیین هدف پویش تبلیغاتی حتما رسانه های خودتان را آماده نمایید و سپس شروع به تبلیغات کنید.
اهداف کمپین تبلیغاتی
پیشنهاد می کنیم قبل از یادگیری اهداف کمپین تبلیغاتی از طریق این مقاله با انواع کمپین تبلیغاتی آشنا شده و سپس ببینید در هر کمپین چه هدفی را می توان به بهترین شکل پیاده سازی نمود…
افزایش فروش
یکی از متداول ترین و محبوب ترین اهداف کمپین تبلیغاتی، راه اندازی کمپین با هدف فروش است اما علاوه بر شما کسب و کارهای دیگری هم با همین هدف در حال تبلیغات هستند و همین باعث می شود مخاطب از بمباران شدن این پیام های فروش متعدد خسته شود برای همین مهم است قبل از اجرای این نوع از کمپین ها مخاطب هدف ما بتواند اهداف دیگری را با شما تجربه کرده باشد و این نباشد که مخاطب زمانی باشد ما آشنا شود که شما در حال کمپین فروش هستید چون احتمالا از ما استقبال نخواهد کرد مگر اینکه پیشنهاد رد نشدنی و جدیدی را برای آن طراحی کرده باید پس بهتر است ابتدا با اهداف دیگر کمپین تبلیغاتی شروع نمایید.
برای اجرای این هدف می توانید از روش هایی مثل…
تبلیغات در گوگل
تبلیغات ریتارگتینگ یکتانت
تبلیغات اینفلوئنسری
تبلیغات شبکه اجتماعی
کمپین های داخلی وبسایت خودتان استفاده نمایید.
هدف آگاهی از برند
آگاهی از برند با هدف فروش متفاوت است چون خیلی از کسب و کارها زمانی که کمپین آگاهی از برند اجرا می کنند انتظار رسیدن به فروش دارند در حالی که نتیجه هدف آگاهی از برند فروش نیست و می توان انتظار داشت برند ما برای مخاطب یاداوری گردد و وجود ما در بازار اطلاع پیدا کند.
البته می توانید صرفا در این مدل از تبلیغات تنها نام و نوع خدمت و محصول خودتان را معرفی نکنید و چیزی بیشتر از یک معرفی ساده به مخاطب عرضه کنید مثل کمپین های تعاملی که می تواند مخاطبان را هیجان زده کرده و آنها را به تعامل با برند شما وادار نماید.
برای رسیدن به این هدف می توانید از روش های زیر استفاده نمایید…
تبلیغات بنری
تبلیغات ویدیویی
تبلیغات ویدیویی
تبلیغات تلویزیونی
تبلیغات بیلبوردی
تبلیغات همسان
تبلیغات گوگل
تبلیغات بنری در سایت های مختلف مثل سایت های خبری
تبلیغات اینفلوئنسری
بازاریابی محتوا
یادآوری برند
در بازار امروز برندی موفق است که بتواند در ذهن مخاطب ماندگار شود و هر زمان مشتری محصولی را نیاز دارد اول اسم این برند در ذهن او هک شود و برای رسیدن به این هدف باید همیشه در جلوی چشم مشتریان بود و تا حد امکان باید تلاش کرد که اطلاعات مخاطب درباره محصول و خدمات ما افزایش پیدا کند و از همین رو یکی از اهداف کمپین دیجیتال مارکتینگ یاداوری برند می باشد.
جذب سرنخ و افزایش ترافیک
برای اینکه بازدید رسانه های خودتان مانند سایت را افزایش دهید شما نیاز به افزایش ترافیک دارید و از همین رو باید در هر کجا که مخاطب شما حضور دارد تبلیغ کنید و چه خوب است که صرفا تبلیغ نباشید و در ازای آموزش یا دادن یکسری اطلاعات مفید از مخاطب دعوت کنید که به رسانه شما بیاید و برای دریافت اطلاعات کامل تر یک شماره موبایل یا ایمیل دریافت کنید و یا مشاوره رایگان بدهید تا یک نیاز مخاطب هدف پاسخ داده شود و احساس کند شما نیاز او را خوب شناخته اید و مانند یک متخصص به آن پاسخ می دهید.
روش هایی که برای این هدف می توانید استفاده نمایید شامل…
تبلیغات کلیکی
تبلیغات گوگل ادز
انتشار رپورتاژ
تبلیغات پوش نوتیفیکیشن
تبلیغات درون اپلیکیشنی
تبلیغات در شبکههای اجتماعی
تولید محتوا براساس نیاز مخاطب که بتواند به سوال های آنها پاسخ دهد
البته اگر می خواهید با مفهوم تبلیغاتی آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقاله تبلیغات چیست را بطور دقیق مطالعه نمایید…
وفادار سازی
مشتریان از زمانی که از شما خرید می کنند، شما باید برای ترغیب به خرید بعدی آنها برنامه داشته باشید تا این مشتری در چرخه کسب و کار شما حفظ گردد و مهمترین کار برای رسیدن به این هدف داشتن تعامل مستمر با مخاطب است مثل روش های…
ارسال پیامک مثل پیامک های مناسبتی
ایمیل مارکتینگ مثل ارائه پیشنهادهای ویژه
پوش نوتیفیکیشن
گیمفیکیشن
جمع بندی:
در این مقاله سعی شد به مهمترین اهداف کمپین های تبلیغاتی پرداخته شود اما مهم این است که از کجا شروع کنید و برای چه اهدافی کمپین راه اندازی نمایید اما همیشه یادتان باشد شما برای چه مخاطب هدفی و در چه کانالی می خواهید تبلیغ کنید و قبل از شروع حتما ابتدا منابع کسب و کار خودتان مانند طراحی سایت، نیروی انسانی و… را آماده نمایید.
درباره نویسنده مقالات
سلام رفیق حجت هستم و قراره در قسمت مقالات سایت راهی ساده با هم درباره تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم همچنین خوشحال میشم اگر نظر و سوال خودت رو در قسمت نظرات با من به اشتراک بزاری و اگر خواستی بیشتر با دوره آموزشی راهی ساده و خدماتش آشنا بشی پیشنهاد می کنم حتما یک به سر صفحه اصلی سایت بزنی...
نوشته های بیشتر از نویسنده مقالات
دیدگاهتان را بنویسید