کپشن چیست به همراه 5 دعوت به اقدام قوی در کپشن پست و ریلز
اگر شما هم اهل اینستاگرام هستید حتما واژه کپشن به گوش تان خورده است و حالا اگر می خواهید پست های شما بیشتر دیده شود باید کاری کنید که مخاطب زمان بیشتری را روی پست شما بگذارد و یک راه آن کپشن نویسی است تا فقط کاربر پست شما را نبیند و ترغیب شود که کپشن شما را باز کند و آن را تا انتها بخواند.
اما فکر نکنید هر چی که در کپشن بنویسید کاربران هم با علاقه کپشن شما را باز می کنند، اشتباه است!!!
شما باید اصول نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب را بدانید تا مخاطب حاضر شود برای خواندن کپشن شما وقت بگذارد و حالا در این مقاله قراره بطور کامل بهتون آموزش بدیم چطور یک کپشن نویسی اصولی داشته باشید.
کپشن CAPTION چیست؟
همیشه عکس ها و ویدیوهایی که در پست های خود منتشر می کنید نمی تواند همه هدف شما را بازگو کند و باید توضیحات تکمیلی و دقیق تری را اختیار کاربران قرار دهید اما چطوری؟ از طریق نوشتن کپشن!
در واقع کپشن همان متنی است که در زیر پست ها می نویسید، متنی که به ظاهر چند خط ساده است اما برای اینکه توجه کاربر را جلب کند تا حاضر شود برای خواندن آن زمان بگذارد باید آسان و تعاملی بنویسید.
چگونه کپشن نویسی جذاب داشته باشیم؟
قبل از هر چیز باید بدانید که اینستاگرام این قدرت را دارد که محتوای کپشن شما را آنالیز کند و کاملا از روی کپشن شما تشخیص دهد که پست شما در چه موردی است برای همین اگر می خواهید یک کپشن اصولی و حرفه داشته باشید که مخاطبان درگیر آن شوند و با خواندن آن تعاملات خود را با پیج شما افزایش دهند حتما حتما لازم است کپشن شما از ساختار زیر پیروی کند:
– تیتر کپشن
– مقدمه کپشن
– متن کپشن
– دعوت به اقدام
– هشتگ ها
– لحن متن کپشن
پیش نویس یادت نره
حالا که قراره اصولی یک کپشن بنویسید خوبه که این نکته رو بدونید باید با ترفند های کپشن نویسی که در ادامه یاد می گیرید ابتدا یک متن پیش نویس را آماده کنید و آن را بهبود بدهید و سپس آن را منتشر نمایید پس برای نوشتن یک کپشن خوب عجله نکنید اول اصول آن را بیاموزید و سپس چندین نسخه بنویسید تا به بهترین و حرفه ای ترین کپشن برسید.
تیتر کپشن
اگر دقت کرده باشید زیر تمامی پست ها نوشته more وجود دارد که اگر روی آن بزنید تمام متن کپشن برای شما نمایش داده می شود اما از قبل واژه more چند کلمه به عنوان تیتر کپشن نمایش داده می شود که در واقع این کلمات همان کلمات ابتدایی کپشن شما است پس اگر می خواهید که مخاطبان کپشن شما را باز کنند باید جمله کوتاه اول کپشن خود را به نحوی بنویسید که جذاب و کنجکاو کننده باشد تا کاربر حاضر شود کپشن شما را باز کند و بر روی more بزند.
دعوت به اقدام CTA یا Call To Action در کپشن
همیشه سعی کنید کپشن خود را با یک دعوت به اقدام خاتمه دهید مثلا “اگر دوست داشتی لایک کن”
با این دعوت به اقدام می توانید کاری کنید به جای اینکه مخاطبان بی تفاوت بعد از خواندن کپشن شما به پست بعدی در یک پیج دیگر بروند آنها پست شما را لایک کنند، کامنت بزارند و آن را به اشتراک بگذارند و این چنین است که می توانید نرخ تعامل و مشارکت خود را افزایش دهید
حالا در ادامه به چند ایده برای دعوت مخاطب اشاره می کنیم:
در پایان کپشن از مخاطبان سوال بپرسید
بهتر است با سوال پرسیدن از مخاطبان یک ارتباط دو طرفه را با آنها شکل بدهید و از آنها بخواهید نظرات و تجربیات خود را درباره موضوع پست در قسمت نظرات با شما به اشتراک بزارند و با نوشتن این سوالات شانس تعامل خود را تا حد زیادی افزایش می دهید.
از مخاطبان بخواهید که دوستان خود را تگ کنند
از مخاطبان خود بخواهید که دوستان خود را در زیر پست تگ کنند تا براحتی از همین طریق بتوانید کلی فالوور رایگان و ارگانیک برای پیج خودتان جذب کنید البته به شرط اینکه محتوای پیج شما جذاب باشد.
مخاطبان را به یک مسابقه دعوت کنید
اگر می خواهید مشارکت حداکثری داشته باشید و به افراد بیشتر نشان داده شوید بدون اینکه تلاشی بکنید ما به شما پیشنهاد می کنید یک پست مسابقه ای منتشر کنید و از مخاطبان بخواهید که در مسابقه شما شرکت کنند
مخاطبان را به لینک بیو هدایت کنید
یکی از قابلیت های جذاب اینستاگرام امکان قرار دادن یک لینک مانند لینک وب سایت است که برای قراردادن این لینک کافیست از قسمت website در ویرایش پروفایل خود آن را تنظیم نمایید و سپس در پایان کپشن از مخاطبان بخواهید به لینک بیو شما مراجعه نمایند مثلا شما یک مقاله کامل در سایت خود قرار می دهید و بخشی از آن را در قالب یک پست منتشر می کنید و حالا به مخاطبان در پایان کپشن خود می گویید که برای مشاهده کامل مقاله به لینک شما در لینک بیو مراجعه نمایند
اما توصیه ما این است که سعی کنید اگر می خواهید لینکی از وبسایت خود را قرار بدهید حتما لینک UTM باشد
پیشنهاد ویژه
شما می توانید یک پیشنهاد ویژه خرید یا نحوه استفاده از یک محصول یا خدمت رایگان را به مخاطبان خود ارائه دهید و از آنها بخواهید که از این فرصت استفاده کنند البته ما هم برای آموزش اینستاگرام برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم.
از هشتگ ها در کپشن استفاده کنید
یکی از کارهایی که باعث می شود پست شما بیشتر دیده شود هشتگ گذاری در کپشن ها است اما باید نکاتی را برای استفاده از هشتگ ها در کپشن رعایت نمایید:
– اول اینکه شما بیشتر از 30 هشتگ نمی توانید قرار دهید اما این تعداد را هم نباید استفاده کنید.
– دوم اینکه سعی کنید تعداد هشتگ های شما بین 5 تا 10 عدد هشتگ بیشتر نباشد
– سوم اینکه وقتی خط آخر کپشن شما تمام می شود یک تا سه خط فضای خالی بگذارید و خط بعدی آن شروع به نوشتن هشتگ ها نمایید چون اگر هشتگ های شما چسبیده به متن کپشن شما باشد باعث می شود مخاطب شما گیج شود و اصلا سریع خواندن کپشن شما را رها کند پس حتما این اصل را رعایت نمایید
– نکته چهارم که بسیار مهم است هشتگ گذاری مرتبط هست به معنا که باید هشتگ هایی رو انتخاب کنید که مرتبط با موضوع پست شما باشد مثلا اگر شما پستی با موضوع معرفی لباس زنانه دارید نباید بنویسید #کپشن_نویسی بلکه باید از هشتگ های مرتبط با پوشاک استفاده نمایید
استفاده از ایموجی ها در کپشن
ایموجی ها همان شکلک های کارتونی هستند که به شما برای انتقال احساسات کلمات استفاده شده در کپشن به مخاطبان کمک خواهد کرد اما این تمام ماجرا نیست بلکه این ایموجی ها باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان و زیبایی بیشتر کپشن شما خواهد شد و حتی لحن کپشن شما را لطیف تر می کند.
اما اگر سوال شما این است که در کجای کپشن باید از ایموجی ها استفاده کنیم باید این پاسخ را به شما بدهیم که در همه جای کپشن مخصوصا تیتر کپشن و سپس در بدنه کپشن، انتهای کشپن شما می توانید از ایموجی ها استفاده نمایید
چند ترفند کپشن نویسی
در کپشن چی بنویسیم؟
شما باید در کپشن نکات تکمیلی پست خودتون به همراه یک نتیجه گیری رو بطور کامل بنویسید تا مخاطب یک نگاه جدید یا نکته تکمیلی رو با خواندن کپشن شما متوجه شود.
کپشن خود را داستانی بنویسید
یکی از محبوب ترین کپشن ها، کپشن های داستانی است که شما حرف خود را در قالب یک داستان سرگرم کننده مطرح می کنید
مختصر نویسی کنید
اگر فکر می کنید مردم هنوز عاشق کپشن های طولانی هستند در اشتباهید چون مردم خوششان نمی آید به این دلیل که مردم وقت ندارند پس کوتاه و مختصر بنویسید
لحن کپشن
هر شبکه اجتماعی لحن مخصوص خودش را دارد ولی لحن کپشن اینستاگرام خودمانی است و باید لحن دوستانه تاحدی شوخ طبع داشت اما اگر لحن برند شما جدی است باید میان احترام و صمیمیت، یک تعادل ایجاد کنید
3 نمونه دعوت به اقدام کپشن ریلز و پست
این پست رو بفرست برای کسی که میتونه بهش کمک کنه
تعداد این محصول محدوده پس همین الان سفارش بده
برای ثبت نام همین حالا برو هایلایت ثبت نام رو ببین
درباره نویسنده مقالات
سلام رفیق حجت هستم و قراره در قسمت مقالات سایت راهی ساده با هم درباره تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم همچنین خوشحال میشم اگر نظر و سوال خودت رو در قسمت نظرات با من به اشتراک بزاری و اگر خواستی بیشتر با دوره آموزشی راهی ساده و خدماتش آشنا بشی پیشنهاد می کنم حتما یک به سر صفحه اصلی سایت بزنی...
نوشته های بیشتر از نویسنده مقالات
دیدگاهتان را بنویسید