تحول کسب و کار

هنوز در پشت میز دفتر کار خود نشسته اید و منتظر معجزه هستید که اتفاقی بیوفتد و درآمد کسب و کار شما بطور چشمگیری افزایش پیدا کند؟ حقیقت این است که هیچ معجزه ای منتظر شما نیست و فقط یک راه دارید کسب و کار خود را به اینترنت متصل کنید

سهم شما در تجارت الکترونیک چقدر است؟

امروز شاید محدوده ای که شما محصولات و خدمات خود را عرضه می کنید کوچک باشد ولی وسعت تجارت الکترونیک غیر قابل تصور است. در واقع حضور شما در دنیای تجارت الکترونیک به معنای عرضه محصول یا خدمات به تمام دنیا است. البته ممکن است شما هنوز توان استفاده از این ظرفیت بالقوه را نداشته باشید اما باید بدانید که رقبای دیگری هستند که چنین محدودیتی ندارند به عنوان مثال روزی در کشور ما آژانس ها محدوده کوچکی را سرویس دهی می کردند ولی امروزه نرم افزارهایی مبتنی بر اینترنت به تمام یک شهر سرویس دهی انجام می دهند.

پس با ایجاد یک کسب و کار آنلاین در آینده‌ جای خود را رزرو کنید و چراغ آینده کسب و کار خود را از امروز روشن کنید و بدانید تجارت الکترونیک تنها مختص به کسب و کاری خاص نیست بلکه شما می‌توانید در هر کسب‌ و‌ کاری که هستید و با هر سطحی که فعالیت می‌کنید بخشی از فعالیت خود را در این تجارت هدف گذاری کنید.

 

شروع کنید

چگونه می توان این کار را کرد؟

وب سایت چیست؟

وب سایت، مجموعه ای از صفحات مرتبط به هم است که اطلاعاتی را در اختیار بیننده قرار می دهد. وب سایت، امکان حضور هر شخص یا شرکت در شبکه اینترنت فراهم کرده است. یک وب سایت می تواند علاوه بر ایجاد ارتباط و معرفی دارنده سایت، امکان اطلاع رسانی به روز، بازاریابی و معرفی بین المللی را نیز فراهم آورد.

داشتن وب سایت برای یک شرکت مانند داشتن یک کاتالوگ تبلیغاتی اما با مزایای فراوان تر نسبت به آن است. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون برای معرفی خدمات باشد اما یک وب سایت می تواند از تصاویر، متون، فیلم و حتی یک فایل صوتی و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد.

بنابراین امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه بالایی دارد اما برای طراحی وب سایت و نگهداری آن کافیست هزینه ای بسیار پایین پرداخت شود و حتی با داشتن یک وب سایت داینامیک در هر زمان که بخواهیم بدون هیچ هزینه جانبی می توانیم آن را ویرایش کنیم و در طول زمان هزاران و یا میلیونها کاربر می توانند بارها و بارها از آن بازدید کنند.

 

فواید داشتن وب سایت:

در دسترس بودن

وب سایت شما در هر زمان از روز باز است و همواره اطلاعات و محصولات یا خدمات شرکت شما را در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل در اختیار کاربران و مشتریان قرار می دهد و آنها اطلاعات مورد نیاز را در مورد شرکت بدست می آورند.

 

کاهش هزینه ها

شما علاوه بر تلفن ، فکس و آدرس پستی یک راه ارتباطی دیگر نیز با مشتریان خود دارید. نمایشگاه بین المللی محصولات شما با کمترین هزینه همیشه برپاست ، بدون اینکه قبض آب ، برق ، مالیات و … داشته باشید.

 

جلوگیری از اتلاف زمان

وب سایت شما می تواند به سوالات متداول مشتریانتان پاسخ گوید و آنها را به خوبی راهنمایی کند و در اتلاف زمانی که صرف پاسخگویی به مشتریان میکنید جلوگیری کند.

 

بازاریابی قوی

وب سایت شما بازاریاب ۲۴ ساعته شماست و موتورهای جستجو مانند گوگل ، یاهو،… بدون هزینه برای شما بازاریابی می کنند.

 

کسب درآمد فقط از طریق داشتن وب سایت

در آمد خود را افزایش دهید امروزه شرکتها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق وب سایت فعالیت می کنند و عمده درآمد آنها از طریق وب سایت و مشتریان آنلاین است.

 

تبلیغات موثر

در هزینه تبلیغات صرفه جویی می شود، هر بار که محصولات شما ارتقا پیدا می کنند ، چقدر هزینه صرف چاپ مجدد بروشورها، راهنمای محصولات و اطلاع رسانی به مشتری های قدیمی خود می کنید! در حالیکه هزینه بروز رسانی وب سایت قابل قیاس با هزینه های چاپ نمی باشد، در عین حال که گستره وسیع تری را نیز هدف قرار می دهد.

یک ‌سوم مردم جهان از اینترنت استفاده می‌کنند تبلیغات در اینترنت و معرفی وب سایت شما نسبت به سایر رسانه ها مانند رادیو، تلویزیون، مجلات و بیلبردها به مراتب ارزانتر می باشد. فراموش نکنید که هرگز قادر به ارائه کالا و خدمات خود به مردم نخواهید بود مگر اینکه حضور خود را پیاپی یادآوری نمایید.

 

ارائه محصولات

ارائه محصولات ویژه در سایت به آسانی انجام می شود در صورتیکه دستیابی به مشتریان از طریق تلفن، ارسال نامه، یا فاکس ممکن است زمان بر و در عین حال پرهزینه باشد.

 

ارتباط نامحدود با مردم خارج از مرزهای جغرافیای

امروزه یکی از راههای فعالیت در خارج از مرزهای کشور داشتن یک سایت چند زبانه است که می توان به راحتی تجارت خود را گسترش داد و به بیرون از مرزها برد و تقریبا هیچکس نمی تواند مدعی فعالیت خارج از مرزهای جغرافیایی شود در حالی که وبسایتی ندارد.

 

شبکه های اجتماعی

چرا در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشیم؟

با شبکه های اجتماعی می توانید صاحب یک رسانه رایگان و قدرتمند باشید و از اتفاقات روزمره خود و کسب و کارتان و یا هر چیزی را که دوست دارید تصاویر تهیه کنید و آن را بصورت حرفه ای به اشتراک بگذارید.

 

مناسب برای هر سلیقه

شبکه های اجتماعی با وجود قابلیتهایی مانند انواع افکتهای تصویری، امکانات ویدیویی فراوان و تنظیمات شخصی کردن صفحه شما، از سادگی زیادی برخوردار است و افرادی که چندان با تکنولوژی روز نیز ارتباط و آشنایی نداشته باشند، به راحتی می توانند از آنها استفاده کنند. این ویژگیها سبب شده افرادی با سنین مختلف عضو این شبکه ها شده و تصاویر و ویدیوهای خود را به سادگی با دیگران به اشتراک بگذارند، حتی کسانی که تمایل به فعالیتهای اجتماعی زیادی ندارند و بیشتر وقتشان را در فضای خانه بگذرانند ترجیح داده تا برای اطلاع پیدا کردن از محیط اطرافشان از شبکه های اجتماعی استفاده نمایند.

 

زبان همه قومیتهای ایرانی

بسیاری از طرفداران شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین دلایلی که به این شبکه ها بیش از سایر فضاهای مشابه علاقه نشان می‌دهند را عکس‌ محور بودن آن دانسته اند. به گفته آنها، چرا وقتی می‌توان تنها با یک عکس، بسیاری از حرفها را به مخاطب منتقل کرد، باید متنهای طولانی را بخوانیم؟ این کار ساده تر، جذابتر، گویاتر و حتی قانع کننده تر از توضیح دادن از طریق کلمات است. ضمن این که اشتراک عکس، نیازی به ترجمه ندارد و افرادی از قومیتها و زبانهای مختلف می توانند صرفا از طریق عکسهایشان با یکدیگر در ارتباط باشند.

 

رسانه داشته باشید

شما از این طریق می توانید صاحب یک رسانه رایگان و قدرتمند باشید و از اتفاقات روزمره خود و کسب و کارتان و یا هر چیزی را که علاقه دارید تصاویر تهیه کنید و نهایتا آن را با کسانی که دوست دارید به اشتراک بگذارید. از آنجا که این ‌اشتراک گذاری از طریق تلفن همراه و تبلت به سادگی صورت می‌گیرد و افراد در بیشتر طول روز تلفن همراهشان را با خود دارند، می‌توانند در جریان تمامی اتفاقات شما قرار بگیرند و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند.

 

قابلیت تجاری

اینطور که ابداع کنندگان شبکه های اجتماعی گفته اند، آنها این فضا را برای ارتباط گرفتن مردم با یکدیگر و نشان دادن دنیای پیرامونشان پایه گذاری کرده اند، اما خواسته یا ناخواسته، این فضای مجازی، قابلیت تجاری نیز پیدا کرده و برای برخی شرکتهای بزرگ یا کسب و کارهای خانگی، منافعی به همراه داشته است. صاحبان مشاغل مختلف با ایجاد صفحه اختصاصی و ارائه محصولاتشان همراه با عکس و یا ویدئو، امکان خوبی برای معرفی و پیدا کردن مشتریان دائمی ایجاد کرده اند و این در حالی است که این روش تبلیغ برایشان مالیات و هیچ هزینه ای به همراه ندارد.

 

برای همه ی پلتفرمها

امروزه کاربران می توانند این اپلیکیشن را به عنوان یک برنامه کاربردی به صورت کاملا رایگان در اپ استورهای iOS و Android بدون هیچ محدودیتی نصب کنند.

 

تبلیغات و بازاریابی محصولات

شبکه های اجتماعی قادر هستند ۲۴ ساعته برای شما به تبلیغات و بازاریابی محصولات شما بپردازند حتی زمانی که شما در خواب هستید!

به عنوان مثال زمانی شما محصول جدیدی را وارد بازار می کنید هزینه های زیادی برای چاپ بروشورها، راهنمای محصولات و اطلاع رسانی به مشتری های قدیمی خود می کنید! در حالیکه هزینه بروز رسانی وب سایت و شبکه های اجتماعی شما قابل قیاس با هزینه های چاپ نمی باشد، در عین حال که گستره وسیع تری را نیز هدف قرار می دهد. فراموش نکنید که هرگز قادر به ارائه کالا و خدمات خود به مردم نخواهید بود مگر اینکه حضور خود را پیاپی یادآوری نمایید.

 

چه چیزهایی لازم است؟

همیشه صاحبان کسب و کار به دنبال راهی هستند که بتوانند به گونه ای محصولات و اطلاعات خود را به مشتریان و بازدیدکنندگان ارایه کنند که آنها عاشق محصولات و اطلاعات خود کنند و برای همیشه بتوانند همراه آنان باشند و این تخصص ماست.

 

ابزار شماره یک: دانش فروش

برای داشتن فروش خوب باید به دو سوال پاسخ دهید؟

– چرا افراد باید محصول و خدمات شما را خریداری کنند؟ یا به عبارت دیگر چند درصد از مردم به محصول و خدمات شما نیاز دارند؟

– چگونه خود را باید معرفی کنید؟

اگر شما بتوانید به این دو سوال پاسخ صحیح بدهید یعنی دانش فروش شما کامل است در غیر این صورت باید دانش فروش خود را افزایش دهید تا بتوانید میزان فروش خود را افزایش دهید و بدانید دیگر دوره اینکه محصول و خدمات خود را در جایی قرار داده و انتظار داشته باشید مشتری به شما مراجعه نماید گذشته است چراکه امروز زمانی است که شما باید به سمت مشتریان بازار هدف خود حرکت کنید.

 

ابزار شماره دو: محتوا نویسی

برای باز کردن قفل فروش خود فقط یک کلید وجود دارد آن هم “مشتری” است و مشتری برای اینکه شما را انتخاب کند باید بتوانید نیازهای واقعی او را بشناسید و در جهت برطرف کردن آنها قدم بردارید چراکه هیچ کسب و کار موفقی بر اساس احساس و قضاوت شخصی شکل نمی گیرد. سپس باید بتوانید به مشتریان خود نشان بدهید که چگونه محصول یا خدمات شما زندگی آنها تحت شعاع قرار داده و آن را تغییر می دهد و اینجاست که محتوا نویسی به کمک شما می آید.

90

 

محتوا نویسی چیست؟

محتوا نویسی (copywriting) یعنی مهارتی که با آن می توان متن های متقاعدکننده ای را برای مخاطبان نوشت که برای خرید،ثبت نام یا هر عمل دیگری سریعا اقدام کنند و تبلیغ نویسان این مهارت را بخوبی فرا گرفته اند و به سادگی می توانند این متون پیچیده و حرفه ای را بصورت اختصاصی برای شما بنویسند.

شما از محتوا نویسی می توانید در هرجایی مثل صفحات محصول در سایت،شیوه حرف زدن، شبکه های اجتماعی، بیلبوردهای خیابانی، تراکت، بنر، بروشور و… کمک بگیرید تا به کسب و کار خودتان جان تازه بدهید و فروش خود را چند برابر کنید!